Herse – Dom Mody

underline

HISTORIA

HERSE to przedsiębiorstwo o rodzinnym rodowodzie, wytwarzające tradycyjnymi metodami elegancką galanterię ze szlachetnych tkanin. W ofercie firmy znajdują się krawaty, poszetki oraz szale damskie i męskie. Historia marki sięga 1868 roku, kiedy trzej bracia Bogusław Maciej Herse, Adam Szczepan Herse i Ferdynand Robert Herse otworzyli w Warszawie sklep, który przerodził się wkrótce w najsłynniejszy w tej części Europy dom mody. Specjalnością firmy stało się szycie ubrań według wzorów czołowych paryskich projektantów, wykorzystując do tego celu tylko najlepsze materiały. Na tym fundamencie Adam Szczepan Herse zbudował prestiż i renomę rodzinnego przedsięwzięcia.
W 1899 roku u zbiegu ulic Marszałkowskiej, Kredytowej i placu Dąbrowskiego powstał okazały budynek mieszczący siedzibę domu mody. Firma szybko stała się synonimem luksusu, a jej rozkwit przypadł na okres poprzedzający I wojnę światową. Po Adamie Szczepanie Herse firmę prowadził jego bratanek Bogusław Władysław. Okres prosperity zakończył się pod koniec lat trzydziestych, a podczas II wojny światowej we wrześniu 1939 roku kamienica, w której mieściła się warszawska siedziba przedsiębiorstwa, spłonęła, a wraz z nią większość kolekcji i wzorników. Próby powojennej reaktywacji firmy kończyły się niepowodzeniem. W 2009 roku Jan Górski, prawnuk Adama Herse, wraz z żoną Anną rozpoczęli odbudowę pozycji historycznej marki poprzez sprzedaż ekskluzywnych prezentów dla firm. Odniesiony sukces nakłonił potomków założycieli HERSE do przybliżenia jej oferty klientom indywidualnym. Firma HERSE dla swoich klientów otwiera drzwi salonu firmowego w Warszawie, gdzie można zapoznać się z kolekcją i odwiedzić właścicieli. Swoje wyroby sprzedaje też za pośrednictwem sklepu internetowego, w całej Polsce i poza jej granicami.

HERSE I KREATYWNOŚĆ

Współcześnie HERSE postrzegana jest jako wyjątkowa marka tworząca unikatowe przedmioty. Zrodzona z zamiłowania do pięknych rzeczy i zakorzeniona w rodzinnej tradycji, od pierwszych dni swojego istnienia kieruje się tymi samymi zasadami. Połączenie jakości, szyku i elegancji rodzi niepowtarzalne wzory, dzięki którym styl życia staje się sztuką. Potomkowie założycieli nie ukrywają, że spełnieniem ich marzeń jest przywrócenie marce HERSE należnego miejsca na modowej mapie stolicy. To niezwykłe rękodzieło pozostaje wierne pierwotnemu wizerunkowi, stanowiąc symbol polskiego luksusu i zmysłu estetycznego.

CZY WIESZ, ŻE…

• w roku 100-lecia odzyskania niepodległości przypada 150-lecie powstania marki HERSE.
• w domu mody Bogusław Herse ubierali się przedstawiciele przedwojennych elit, arystokracji i świata kultury. Pośród klientów rodzinnego przedsiębiorstwa znajdowali się
m.in. pierwsza dama Maria Mościcka, reprezentanci rodów Branickich i Potockich, żona ambasadora Francji Pani Laroche, a także Eugeniusz Bodo czy Hanka Ordonówna.
• pawilon HERSE był częścią Powszechnej Wystawy Krajowej w Poznaniu w 1929 roku zorganizowanej z okazji 10-lecia odzyskania niepodległości. Obiekt zaprojektował Bohdan Pniewski, twórca licznych gmachów użyteczności publicznej w Warszawie. Podczas wystawy firma HERSE zdobyła Wielki Złoty Medal PWK.
• większość scen filmu Jego ekscelencja subiekt została nakręcona we wnętrzach domu mody Bogusław Herse. W rolach głównych wystąpili Eugeniusz Bodo i Mieczysława Ćwiklińska. Komedia z 1933 roku przedstawia historię czarującego sprzedawcy, subiekta Jurka, który zakochuje się w Ani, córce państwa pochodzących z wyższych sfer.
• okazały, czteropiętrowy budynek z 1899 roku przy ulicy Marszałkowskiej, zaprojektowany przez Józefa Hussa i będący siedzibą domu mody HERSE, miał trzy elewacje i imponował wystrojem i nowoczesnością. Wyposażony był w windy, ogrzewanie i centralę telefoniczną. Do salonów na pierwsze piętro, gdzie przyjmowano klientów, prowadziły słynne, alabastrowe schody pokryte puszystym dywanem z balustradą z seledynowymi majolikowymi filarkami.